اخبار تکنولوژی و علم قرن 21

چهارشنبه ۹۶/۰۳/۰۳

21 century technology news

اخبار علم و تکنولوژی قرن 21
www.21tech.ir

چه انتظاراتی از نمایشگاه CES 2017 داریم

ces-2017
246 نمایش

این بزرگترین نمایشگاه تجاری در دنیاست که در مساحتی نزدیک به ۱۹۰,۰۰۰ متر مربع، در چند مرکز نمایشگاهی در لاس وگاس، با حضور بیش از ۱۵۰,۰۰۰ نفر از صاحبان صنایع و اصحاب رسانه برگزار می‌شود. CES در آغاز سال نو میلادی آنقدر تکنولوژی‌های جدید معرفی می‌کند که واقعا دیدن همه‌ی آنها مشکل است.

با توجه به حضور گسترده فناوری‌های حوزه مولتی مدیا و همینطور تلاش شرکتهای مختلف برای عرضه محصولات جدید، این نمایشگاه کمی اهمیت خود را برای تولیدکنندگان بزرگ موبایل از دست داده است. آنها تلاش می‌کنند تا محصولات میان رده خود را در CES عرضه و محصولات بالاتر خود را برای رویدادهای اختصاصی موبایل حفظ کنند.

قطعا تمام گوشی‌های فوق العاده سال ۲۰۱۷ را نمی‌توان در CES دید اما باز هم مواردی در این نمایشگاه ارائه می‌شود که باعث به هیجان آمدن علاقه‌مندان بازار موبایل شود.

از CES 2017 چه انتظاری داریم

نمایشگاه ces

هرچند برای معرفی محصولات بزرگ در زمینه آندروید و موبایل، CES آنچنان نمایشگاه داغی نیست اما در عوض شاهد طیف گسترده‌تری از اخبار و شرکت‌های فعال دنیای تکنولوژی خواهیم بود.

گوشی موبایل

پیش از این گفته شد اکثر شرکت‌های بزرگ روی خوش به این نمایشگاه نشان نمی‌دهند اما همه شرکتها اینگونه نیستند، نام‌هایی مانند هواوی و شیائومی در این نمایشگاه حضور چشمگیری خواهند داشت.

کروم بوک و تبلت

بر خلاف بازار موبایل، بیشتر شرکتهای بزرگ سعی می‌کنند هر چه لپ‌تاپ و تبلت جدید دارند در CES رو کنند. این روزها بیشتر توجه به کروم‌بوک و نسخه اندرویدی دستگاه‌های ویندوزی است و گاهاً مدلهای مجزایی برای هر سیستم عامل ارائه می‌شود. شرکتهایی مانند HP, Dell, Asus, Acer و Lenove احتمالا مدل‌های جدید کروم‌بوک برای نمایش خواهند داشت، همینطور سازندگان تبلت در میان شرکتهای یاد شده، یک یا دو مدل تبلت نیز رونمایی خواهند کرد. این محصولات معمولاً رویداد اختصاصی در طول سال ندارند در نتیجه CES محل خوبی برای آنهاست.

واقعیت مجازی

CES 2017 یک نمایشگاه بزرگ برای واقعیت مجازی خواهد بود، از تولیدکنندگان نامدار مانند Oculus و HTC گرفته تا شرکتهای کمتر نام آشنا که هدست‌های VR بر پایه‌ی موبایل را ارائه می‌کنند، تماماً در این نمایشگاه حضور پر رنگ خواهند داشت. می‌توان انتظار عرضه تعداد زیادی هدست‌های واقعیت مجازی برای تلفن همراه را داشت که دیگر فقط انتخاب محدود به Samsung Gear VR و Daydream Google نباشد. هدست‌های زیادی با قیمت کمتر و ادعای قابلیت بهتر در این نمایشگاه خواهید دید.

پوشیدنی ها

احتمال دارد شاهد تعدادی ساعت اندرویدی در این نمایشگاه باشیم، بسته به اینکه گوگل در آماده‌سازی پلتفرم Android Wear 2.0 چگونه عمل خواهد کرد و همچنین شرکت‌های دیگر چه آماده کرده‌اند. گوگل دو ساعت هوشمند در دست توسعه خود را عرضه نخواهد کرد اما احتمال دارد حداقل خبری و یا مشخصاتی در مورد آنها اعلام شود.

تجهیزات جانبی

شرکت‌های بسیاری هدفون، اسپیکر، کابلهای مختلف، کیس، محافظ صفحه، آداپتور، شارژر، باتری و موارد زیاد دیگری تولید می‌کنند. بررسی کردن تمام این موارد مشکل است اما معمولا در هر نمایشگاه CES، یک یا چند محصول درخشان در میان آنها دیده می شود. متاسفانه بررسی بیشتر این محصولات وقت تلف کردن است و حتی به بازار راه پیدا نمی‌کنند.

دیگر چه؟

انواع تلویزیون. سامسونگ، LG و سونی نه تنها بر سر رزولوشن با یکدیگر می‌جنگند بلکه در زمینه قابلیت هوشمند بودن تلویزیون نیز با یکدیگر رقابت دارند. سامسونگ پلتفرم تایزن خود را دارد، ال‌جی از webOS بهره می‌برد و سونی از تلویزیون‌های اندروید.

اینترنت اشیا که بازار داغی دارد. هر وسیله‌ای در منزل شما، در این نمایشگاه قرار است به اینترنت اشیا متصل شود، که در اکثر موارد باید این سوال را پرسید که واقعا این کار لازم است؟

Android Auto بار دیگر در محصولات ۲۰۱۸ خودروسازها رؤیت خواهد شد. نباید انتظار داشت که هر خودرویی مجهز به آن باشد، زیرا سیستم‌های مشابه زیادی در بازار موجود هستند.

Andoid Auto برای شما اطلاعات مهمی مانند: بهترین مسیر حرکت، قرار ملاقات ها، وضعیت آب و هوا و موارد دیگر را نمایش می دهد.

Andoid Auto برای شما اطلاعات مهمی مانند: بهترین مسیر حرکت، قرار ملاقات ها، وضعیت آب و هوا و موارد دیگر را نمایش می دهد.

قبل از آغاز این نمایشگاه باید یادآوری کنیم که همه‌ی محصولات رونمایی شده آماده عرضه به بازار نیستند. بیشتر مواردی که در CES می‌بینید محصولات ناتمام، قسمتی از یک پروژه آینده و یا یک طرح مفهومی است که هرگز روی بازار را به خود نخواهد دید. در واقع CES محلی برای آگاهی از فعالیت‌ها، جهت‌گیری‌ها و موارد تمرکز شرکتها است و نه لزوما اینکه بتوان محصولات را خرید و یا در آینده شاهد حضور آنها در بازار بود.

منبع


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عنوان منو