اخبار تکنولوژی و علم قرن 21

پنج شنبه ۹۶/۰۷/۲۷

بازی های موبایل سال گذشته نزدیک به ۴۱ میلیارد دلار درآمد داشته اند.

21 century technology news

اخبار علم و تکنولوژی قرن 21
www.21tech.ir

آمار بازی های موبایل در سال ۲۰۱۶: درآمد ۴۱ میلیارد دلاری

درآمد 40.6 میلیارد دلاری بازی های موبایل در سال 2016 میلادی.
1059 نمایش

بازی های موبایل تجارتی بزرگ را تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارش SuperData Research و Unity، بازی های موبایل سال گذشته میلادی ۶·۴۰ میلیارد دلار سودآوری داشته‌اند که به نسبت سال ۲۰۱۵ با افزایش ۱۸% همراه بوده است. بازی‌های موبایل به حدی محبوب شده‌اند که نصف بازار بازی‌های دنیای دیجیتال را در اختیار دارند.

قاره آسیا بزرگترین خریدار بازی موبایل است که سال گذشته درآمدی معادل ۸·۲۴ میلیارد دلار برای بازی‌سازان به ارمغان آورد. ایالات متحده با ۹·۶ میلیارد در رده دوم و پس از آن قاره اروپا با ۷·۵ میلیارد دلار در رده سوم قرار دارد. کاربران آندروید به صورت میانگین روزانه در حدود ۳۰ دقیقه بازی کرده‌اند که ۵% نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش نشان می‌دهد.

بیش از 60 درصد درآمد بازی های موبایل از قاره آسیا بوده است.

بیش از ۶۰ درصد درآمد بازی‌های موبایل از قاره آسیا بوده است.

در ایالات‌متحده بازی های موبایل از سرویس‌های استریم ویدیویی معروف هم پرطرفدارتر هستند. امریکایی‌ها زمان بیشتری را صرف بازی کردن می‌کنند تا اینکه به تماشای Netflix، YouTube و Hulu بپردازند. گزارش منتشر شده بیان می‌کنند که امریکایی‌ها شش روز هفته بازی می‌کنند در حالی که فقط پنج روز هفته را به تماشا کردن کانال‌های آنلاین می‌پردازند.

بازی‌های پازل پرطرفدارترین بازی‌ها در میان کاربران امریکایی هستند، ۵۸% این کاربران پازل بازی می‌کنند. بازی‌های اکشن هم با ۴۰% با فاصله‌ای نه چندان زیاد در رده دوم قرار دارد و تنها ۲۶% امریکایی‌ها بازی‌های شبیه‌سازی را انتخاب می‌کنند. هر چند آمار بازی‌های نصب شده در کل جهان نشان می‌دهد بازی‌های اکشن با ۳۰% در صدر جدول و پس از آن بازی‌های پازل با ۱۴% در رده دوم قرار دارد.

همچنین قابل توجه است که %۷۸ گیمرهای موبایل را اندرویدی‌ها تشکیل می‌دهند و فقط در ایالات متحده تعداد گیمرهای آیفون از تعداد آندرویدی‌ها بیشتر است.

واقعیت مجازی در سال اول تجاری شدن ۸·۱ میلیارد دلار درآمد داشت

مانند هر تکنولوژی نوظهوری، کاربران به کندی به VR یا واقعیت مجازی خو می‌گیرند. هر چند این فناوری با دخیل شدن شرکت‌های بزرگی مانند Facebook، HTC، Playstation، Samsung و Google در جمع ارائه دهندگان خدمات VR، به فروش ۳·۶ میلیون هدست واقعیت مجازی دست یافت.

6.3 میلیون دستگاه واقعیت مجازی فروخته شده و سهم درآمد موبایل از VR نسبت به کنسول های بازی بیشتر بوده است.

۶.۳ میلیون دستگاه واقعیت مجازی فروخته شده و سهم درآمد موبایل از VR نسبت به کنسول های بازی بیشتر بوده است.

۸۱% از کاربران هدست‌های واقعیت مجازی در ایالات‌متحده، از این هدست‌ها برای بازی هم استفاده کرده‌اند که نشان دهنده فرصت طلایی برای توسعه دهندگان است تا با ایده‌های خوب به سودآوری در این بازار بپردازند.

کاربران اندرویدی برای بازی‌های موبایل بسیار ناپایدار هستند و آمار پاک کردن بازی در روز اول توسط آنها نسبت به کاربران آیفون بیشتر است. در تحقیق انجام شده توسط Unity، رابطه قابل توجهی میان سایز صفحه نمایش و نگهداشتن بازی در روز اول به دست نیامده است و عوامل مهم‌تر، RAM و CPU هستند.

تقریباً میزان پاک کردن بازی در روز اول که یکی از شاخص های بازی سازان برای شناسایی مشتریان احتمالی است، به سایز صفحه نمایش ارتباطی ندارد. بیشتر گوشی های دنیا رم کمتر از 2 گیگابایت دارند.

تقریباً میزان پاک کردن بازی در روز اول که یکی از شاخص های بازی سازان برای شناسایی مشتریان احتمالی است، به سایز صفحه نمایش ارتباطی ندارد. بیشتر گوشی های دنیا رم کمتر از ۲ گیگابایت دارند.

بیشتر گوشی‌های حال حاضر جهان رم‌های کمتر از ۲GB دارند لذا توسعه دهندگان باید توده جمعیت را در نظر بگیرند و حالت بهینه ۵۰۰MB رم و سرعت کلاک کمتر از ۱٫۶GHz پردازنده را برای دستگاه‌ها متصور باشند تا در حین اجرای چند برنامه همزمان، باعث کندی دستگاه نشود.

آیا شما هم با شنیدن درآمد خیره کننده بازی های موبایل شگفت زده شدید؟

منبع۱

منبع۲


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عنوان منو